Etapa a doua de votare s-a încheiat.
Câștigătorii vor fi anunțați pe data de 9 iunie 2020, conform calendarului de bugetare participativă.

Modernizare strada Titan
Bugetare participativă

Mobilitate, accesibilitate si siguranta circulatiei

Modernizare strada Titan

73

Persoana

Dumitru Doina Carmen

Buget

92500 EUR

An

2020

Stare

eligibil2

Zona:

strada Titan

Descriere

Reabilitarea zona strazii Titan si introducerea in circuit prin urmatoarele lucrari: - lucrari topografice pentru actualizare carte funciara mentionata; -realizare retea iluminat public pentru siguranta zonei– necesari 7 stalpi cu o inaltime de 5 m .Costul unui stalp conic zincat este de cca 25 euro/buc iar al unui stalp din beton comprimat este de cca 186 euro/buc; costul realizarii fundatiei unui stalp metalic+impamantare+alimentare cablu=163 e/buc iar la un stalp de beton, costul fundatiei+impamantare+alimentare cu cablu=252 e/buc.) -amenajarea retea de canalizare sau cel putin rigole pentru preluarea apelor ce se scurg de pe Dealul Bobalna si directionarea acestora catre sistemul de canalizare din strada Islaz sau catre cel din Calea Fagarasului. -amenajare strada prin realizare infrastructura, suprastructura si acostamente pentru siguranta circulatiei auto si pietonale. Costurile medii sunt de cca 45 e/mp pentru un drum asfaltat pe macadam cilindrat cu acostament (include si costul bordurilor si proiectarea). -curatare zone spatii verzi aflate la intrarea dinspre strada Islaz si iesirea catre Calea Fagarasului si amenajare scuaruri, piste de biciclete si zone pentru practicare role, skateboard (skatepark) - platforma betonata pe care pot fi trasate pistele de bicilete si montate rampe pentru skate de tipul NEOSPIEL (rampe tip MINIPIPE, SEMIPIRAMIDE, FUN Box)- preturile acestora , functie de dimensiuni sunt cuprinse intre 1200 eur/buc si 12.000 euro.-amenajare zona Dealului Sprenghi-zona Primei Cetati de pamant a Brasovului si introducerea in circuitul turistic-curatare spatii verzi, amenajare alei promenada, montare stalpi iluminat public, montare sisteme de supraveghere video pentru monitorizarea pastrarii curateniei si a sigurantei; -Montare sisteme de colectare selectiva a deseurilor atat in zona Statiei Autobuze Bartolomeu/autogara internationala cat si in zona nou amenajata, adiacenta strazii Titan ( in spatele Bazei Brasovia) -Plantare arbori si arbusti ornamentali pe margine strazii Situatie actuala: -Strada Titan este incadrata in zona edilitara “C” conform Anexei la HCL 236/28 Mai 2015-poz 661-Centru Vechi , -Face legatura intre strada Islaz si Calea Fagarasului, prin spatele Bazei Sportive Brasovia, la baza Dealului Bobalna, conform Planului de situatie anexat. -Caracteristici dimensionale-S=1397,27mp( conform inf.HCL nr 719/29.09.2008 privind aprobarea Rapoartelor de evaluare a Strazilor din Municipiul Brasov) publicat in MO al Municipiului Brasov; Strada nu are carte funciara individuala, face parte dintr-un lot de teren cu suprafata de cca 68.000 mp inscris in CF 42843 nr top 12211/a/1/1/1/11/2/1/1/1/1 aflat in proprietatea Statului Roman.-Reabilitarea strazii nu este inclusa in PUZ-ul aprobat pentru amenajarea zonei fostului stadion municipal; -Stare tehnica- nesatisfacatoare, plina de gropi, fara trotuar, neiluminata, cu spatiile verzi acoperite de balarii( montaj fotografic anexat) ;infrastructura-strat de pamant amestecat cu piatra sparta(in august 2019 s-a realizat o profilare a strazii in scopul fluidizarii circulatiei din zona fostului stadion Municipal unde functiona Ocktoberfest-ul, s-au format taluzuri pe margine ce ingreuneaza circulatia pietonala; -latimea strazii variaza intre 3-8 m, zona cea mai ingusta se afla la prima curba dupa intrarea din strada Islaz(cca 100m) din cauza constructiilor ilegale ce au intrat si pe suprafata strazii. Legalitatea constructiilor a fost verificata de Politia Locala care a confirmat ca cei care au construit nu detin nici acte pe teren si nici nu au autorizatii de construire. Constructiile nu dispun de utilitati (apa, canalizare,curent electric) reprezentand un focar de infectii permanent. Nu mai exista iluminat public-din reteaua veche au mai ramas 2 stalpi de beton-unul la intrarea dinspre strada Islaz si unul la mijlocul strazii Titan-reteaua a fost desfiintata din motive necunoscute inainte de 2010. -la cca 100 m de la intrarea dinspre str.Islaz, pe partea dreapta a strazii Titan, dupa prima curba exista un bransament de apa potabila la care sunt bransati toti locuitorii strazii, neprotejat, neingradit, nesemnalizat- in jur sunt gunoie, cei care si-au facut constructiile ilegale in imediata vecinatate nu respecta nici-un fel de conditii de igiena, au latrine in imediata vecinatate; strada nu are sistem de canalizare-o parte din rezidenti au fose septice vidanjabile iar altii au latrine in curte si deverseaza in pamant sau in strada. In zona panza freatica are un nivel ridicat( cca 50 cm fata de nivelul solului). -In capatul nordic al strazii, catre Calea Fagarasului, datorita faptului ca spatiul public nu este intretinut, se depun periodic gunoaie ( resturi din demolari, haine,incaltaminte veche de la comerciantii de haine second-hand din Piata Bartolomeu). Deasemenea, multi din soferii autocarelor ce parcheaza in zona nou amenajata pe latura nordica a Bazei Sportive Brasovia folosesc zona pe post de toaleta publica!Tot in aceasta zona este locul de “munca “al unui grup de prostituate, din care 2 persoane locuiesc in constructiile ilegale aparute pe strada Titan: -Pe strada Titan la nr 2 exista o cladire rezidentiala aflata in patrimoniul Primariei si administrata de RIAL , inscrisa in CF nr 107032, formata din 5 apartamente in care locuiesc cu chirie cca 15 persoane. O parte din chiriasi (3) si-au realizat reteaua de utilitati ( apa si fose septice) iar restul traiesc in conditii mizere, fara apa, fara canalizare, cu latrine amplasate la frontul stradal. -datorita lipsei sistemului de canalizare, in perioada ploioasa sau in timpul iernii, apa nu are unde sa se scurga, balteste-strada este plina de noroi; din cauza lipsei sistemului de preluare a apelor pluviale, o mare cantitate se infiltreaza in terenul bazei Sportive Brasovia, facand impracticabile terenurile de sport acoperite cu iarba in sezonul ploios. - pe aceasta strada de pamant, pietonal, se circula tot timpul anului, persoane care doresc sa se plimbe dinspre Cartierul Bartolomeu catre Poiana Brasov, catre zona Centrala;-in perioadele insorite, familii cu copii mici circula cu bicicletele pe traseul mentionat. PROPUNERI Reabilitarea zonei strazii Titan si introducerea in circuit prin urmatoarele lucrari: - lucrari topografice pentru actualizare carte funciara mentionata, dezmembrarea teren aferent strada; -realizare retea iluminat public pt siguranta zonei–minim de 7 stalpi metalici cu o inaltime de 5 m. Costul unui stalp conic zincat este de cca 25 euro/buc(stalp din beton comprimat=cca 186 euro/buc) costul realizarii fundatiei unui stalp metalic + impamantare +alimentare cablu=163 e/buc (stalp de beton, costul fundatiei+impamantare+alimentare cu cablu=252 e/buc.) -amenajare retea de canalizare sau cel putin rigole pt. preluarea apelor ce se scurg de pe Dealul Bobalna si directionarea acestora catre sistemul de canalizare din str. Islaz sau catre cel din C. Fagarasului --realizare infrastructura, suprastructura stradala si trotuare pentru siguranta circulatiei auto si pietonale. Costurile medii-cca 45 e/mp pentru un drum asfaltat pe macadam cilindrat cu acostament ( include si costul bordurilor si proiectarea). -curatare zone spatii verzi aflate la intrarea dinspre strada Islaz si iesirea catre C-lea Fagarasului; igienizare; eliminarea depozitului de gunoi neconform;amenajarea unei zone pentru parcari publice cu plata la intrarea dinspre str. Islaz(la str.Islaz nr 10 exista o unitate turistica ce nu are locuri de parcare pentru clienti –exista teren unde se pot amenaja cca 10 locuri de parcare-cca 400mp). Costurile pot fi incadrate tot la 45 e/mp -amenajare scuaruri, piste de biciclete,zone pentru practicare role, skateboard (skatepark)- platforma betonata pe care pot fi trasate pistele de biciclete si montate rampe pentru skate de tipul NEOSPIEL (rampe tip MINIPIPE, SEMIPIRAMIDE, FUN Box)- preturile acestora, functie de dimensiuni sunt intre 1200 eur/buc si 12.000 euro. Aceste piste pot fi legate ulterior cu cele ale Complexului sportiv ce urmeaza fi amenajat. Amenajare Dealul Sprenghi-zona Primei Cetati de pamant a Brasovului, introducerea sa in circuitul turistic-curatare spatii verzi, amenajare alei promenada, panouri de informare; montare sisteme de supraveghere video pentru monitorizarea pastrarii curateniei si a sigurantei( sisteme de supraveghere cu baterii solare folosite pt. monitorizarea pasarilor si animalelor salbatice-cca 250 lei/buc); -Montare sisteme de colectare selectiva a deseurilor in zona Statiei Autobuze Bartolomeu/autogara internationala care sa deserveasca intreaga zona(Autogara-Titan-Carierei-Mica-Bazaltului-Calea Fagarasului ;Plantare arbori si arbusti ornamentali pe margine strazii. COSTURI ESTIMATE pt. principalele obiective -Lucrari topografice- 2.500 e -igienizare, curatire si pregatire teren-2.000 e -retea iluminat public-7 stalpi metalici +fundatie+impamantare+canale cablu electric=3.000 e -asfaltare strada-S=1.400 mp- 65.000 euro -amenajare scuar,piste biciclete, sisteme de supraveghere video solare, rampe de skate (2 rampe)- 15.000 euro, Subtotal =87.500 euro -diverse si neprevazute-5.000 euro TOTAL- 92.500 euro(cu tva inclus) OBS: Costurile lucrarilor de canalizare nu au fost introduse in acest proiect deoarece se depaseste suma maxima alocata avand in vedere ca necesita un proiect mai amplu (zona este sub nivelul strazii Islaz cu cca 1m). ( sunt estimate cca 100.000 euro pentru intregul sistem de canalizare ) .

Nota comisia tehnica:

Imagini: