Etapa a doua de votare s-a încheiat.
Câștigătorii vor fi anunțați pe data de 9 iunie 2020, conform calendarului de bugetare participativă.

Creșterea siguranței pietonilor la traversarea străzii prin locurile special marcate și nesemaforizate
Bugetare participativă

Mobilitate, accesibilitate si siguranta circulatiei

Creșterea siguranței pietonilor la traversarea străzii prin locurile special marcate și nesemaforizate

0

Persoana

Sfredel Dorel

Buget

66170 EUR

An

2020

Stare

eligibil

Zona:

municipiul Brașov

Descriere

Proiectul își propune implementarea unui set de măsuri, în vederea creșterii siguranței pietonilor în momentul în care traversează strada prin locurile special amenajate și unde nu există sistem de semaforizare pentru pietoni. Acestea sunt: 1. Reducerea vitezei și creșterea vizibilității în zonele trecerilor de pietoni. Pentru aceasta sunt necesare implementarea următoarelor măsuri: La semnele de circulație de presemnalizare a trecerilor de pietoni vor fi montate adiționale de reducere a vitezei la maxim 30 km/oră pentru următorii 50 de metri. Acest semn îi va obliga pe șoferi să reducă viteza și în felul acesta să scadă șansele de a produce un accident, scăzând distanța de frânare. Această măsură va fi implementată la 50 de treceri de pietoni.; montarea de semne de circulație de presemnalizare a trecerilor de pietoni și pe axul drumului, acolo unde există mai multe benzi de circulație și scuar pe axul drumului (cum este pe Calea București). Astfel, șoferii care circulă pe banda 2 sau 3 vor vedea că se apropie o trecere de pietoni Această măsură va fi implementată la 5 de treceri de pietoni; în dreptul semnelor de circulație de presemnalizare a trecerilor de pietoni să fie amplasate marcaje orizontale, cu vopsea termoplastică, reflectorizantă, privind limita de viteză. În acest fel cresc șansele ca șoferii să observe că se apropie o trecere de pietoni Această măsură va fi implementată la 50 de treceri de pietoni.; vopsirea bordurilor în zona trecerilor de pietoni cu vopsea alb-roșie, reflectorizantă, atât între semnele de prezemnalizare și trecerea de pietoni, cât și în dreptul trecerii. aceasta va mai adăuga un element de conștientizare a șoferilor că se află în apropierea unei treceri de pietoni Această măsură va fi implementată la 50 de treceri de pietoni.; amenajarea unei zone de securitate pentru pietoni, cu o lățime de 5 metri, înaintea trecerii, cu un marcaj reflectorizat tip covor, eventual de culoare roșie. În momentul în care un pieton se angajează în traversare, autovehiculele vor avea obligația să nu pătrundă în această zonă de securitate a pietonilor. Scopul acestei măsuri este de a asigura vizibilitatea pentru șoferii aflați pe benzile 2 sau 3. De multe ori se întâmplă, mai ales dacă pe prima bandă este un autovehicul mare, șoferii de pe benzile 2 și 3 să nu observe că un pieton s-a angajat în traversare. Această măsură va fi implementată la 50 de treceri de pietoni. 2. Responsabilizarea pietonilor în momentul în care se angajează în traversarea unei străzi prin loc marcat. Amenajarea, pe trotuar, a unei benzi de siguranță pentru pietoni, cu lățimea de 1 metru, prin marcaj termoplastic, reflectorizant. În felul acest, pietonii vor conștientiza că trebuie să se asigure, înainte de a traversa, iar șoferii, în momentul în care văd că există pietoni în acea zonă, realizează că aceștia au intenția să se angajeze în traversare. Această măsură va fi implementată la 50 de treceri de pietoni.

Nota comisia tehnica:

Imagini: