Etapa a doua de votare s-a încheiat.
Câștigătorii vor fi anunțați pe data de 9 iunie 2020, conform calendarului de bugetare participativă.

Publicitate pentru cultura brașoveană / Agenda culturală a municipiului Brașov, mai vizibilă comunității
Bugetare participativă

Amenajare spatii publice

Publicitate pentru cultura brașoveană / Agenda culturală a municipiului Brașov, mai vizibilă comunității

4

Persoana

Rus Valer, Ganea Ramona

Buget

10000 EUR

An

2020

Stare

eligibil2

Zona:

1. Livada Poștei (vizavi de Rectorat), 2. Modarom, 3. Piața Sfatului, 4. Piața Unirii, 5. Coresi Mall, 6. AFI Mall, 7. Parcul Trandafirilor Răcădău, 8. Noua/Grădina Zoologică, 9. Bartolomeu Stația RAT, 10. Stația CFR Brașov

Descriere

Rus Valer (Publicitate pentru cultura brașoveană) Scopul proiectului este imbunatatirea modului de promovare a activitatilor culturale si a operatorilor culturali din Brasov. Obiectivul general este promovarea pe domeniul public local a evenimentelor culturale din orasul Brasov. Obiective specifice sunt urmatoarele: OS1. Sa pregateasca logistica implementarii proiectului, OS2. Sa realizeze un regulament de amplasare a afiselor de promovare a evenimentelor culturale din orasul Brasov, OS3. Sa asigure promovarea constanta a evenimentelor culturale din orasul Brasov. Contextul in care se implementeaza proiectul este urmatorul: Orasul Brasov este a treia cea mai vizitata destinatie din Romania, dupa Bucuresti si litoralul Marii Negre. Spre deosebire de alte destinatii turistice nationale, orasul nostru reprezinta o atractie pentru peste un milion de turisti anual, care ne viziteaza pe toata durata unui an calendaristic. Scopul acestor vizite este exclusiv turistic, nefiind unul de delegatie sau sezonier. Mai mult decat atat, comunitatea locala este compusa din peste 300.000 de locuitori ai orasului, la care se mai adauga aproximativ 100.000 de locuitori in zona metropolitana. Oferta culturala brasoveana este una consistenta, intemeiata pe evenimentele realizate de institutii publice de cultura si organizatii non-profit. Oferta permanenta se bazeaza pe activitatea celor patru institutii de spectacole din subordinea Primariei Municipiului Brasov, a celor 7 institutii de cultura din subordinea Consiliului Judetean Brasov (4 muzee, 1 biblioteca si doua asezaminte culturale - Centrul Cultural Reduta si Scoala Populara de Arte). La acestea se adauga institutii de cult care opereaza monumente precum Biserica Neagra sau Prima Scoala Romaneasca. Oferta culturala brasoveana este completata armonios de proiectele culturale finantate nerambursabil de catre Primarie si Consiliul Judetean Brasov, proiecte implementate de numeroase organizatii non-profit. Problema identificata este ca numeroasele evenimente de arta si cultura oferite publicului nu sunt promovate satisfacator in spatiul public, din cauza absentei locurilor de afisaj dedicate exclusiv acestora. Justificarea proiectului este ca amplasarea a 10 panouri de afisaj stradal cilindrice, specifice oraselor europene inca din secolul al XIX-lea, la care sa aiba acces in mod organizat, in baza unui regulament public realizat pe baza de consultare publica si aprobat de Consiliul Local Brasov, credem ca ar duce la imbunatatirea considerabila a accesului la informatii despre evenimentele culturale din oras, respectiv la o mai buna promovare a activitatilor culturale. In final, cresterea numarului de vizitatori/spectactori la actul cultural artistic ar duce la o imbunatatire a vietii localnicilor si turistilor. Grupul tinta - membrii comunitatii brasovene si turistii aflati in vizita. Beneficiari directi - 10.000 de localnici si turisti lunar. Rezultate - 10 panouri de afisaj stradal cilindrice, 1 regulament de afisaj pentru evenimente culturale, minim 120 de evenimente cultural-artistice promovate pe domeniul public, 10.000 de localnici si turisti informati lunar. Ganea Ramona (Agenda culturală a municipiului Brașov, mai vizibilă comunității) Municipiul Brașov este un oraș cu o ofertă culturală diversă, conectată la manifestările culturale contemporane și unde patrimoniul cultural începe să fie valorificat inovativ. Agenda culturală a municipiului a cunoscut în ultimii 10 de ani o îmbogățire substanțială cu evenimente și manifestări culturale de înaltă ținută artistică, fapt datorat implicării în acest sector a tot mai multe organizații non-guvernamentale de cultură, a realizării de către instituțiile publice de cultură a unor proiecte culturale de calitate, dar și a susținerii demersurilor culturale de către autorităritățiile publice locale și județene – prin finanțarea anuală a unor proiecte artistice de calitate. Astfel, Brașovul a devenit în ultimii ani un loc de atracție turistica si din perspectiva manifestărilor culturale care au loc anual în municipiu: Jazz & Blues Festival, Amural – festival de arte vizuale, Tam Tam Festival, Bienala de Arte Vizuale, Festivalul de Opera si Opereta, Cerbul de Aur, Etnovember, Festivalul de Carte și Muzică etc. Probleme identificate/ nevoi în municipiul Brașov cu privire la valorificarea manifestărilor culturale: * sistem de afisaj insuficient; * creșterea calității sistemului de afișaj public/comunicare mai eficientă cu publicul - extinderea și optimizarea sistemului de afișaj prin crearea unor sisteme suficiente de afișaj de promovare culturală de tip BTL - urban screens; * încurajarea metodelor alternative de popularizare a evenimentelor (mediul virtual); * dezvoltarea unei platforme online/calendar cultural/ portal cultural/ sistem online de postat evenimente culturale de către operatori culturali; * publicarea programelor evenimentelor culturale și într-o limbă de circulație internațională, ținând cont că Brașovul este un oraș turistic important; * comunicarea culturală a operatorilor culturali deficitară; * slaba folosire a noilor tehnologii în promovarea actelor de cultură din municipiu și absența unei aplicații smartphone cu rol în promovarea agendei culturale brașovene Recunoscând rolul culturii în dezvoltarea și calitatea vieții unei comunități, și pentru că în întreaga lume politicile publice din domeniul culturii atrag atenția asupra nevoii de a integra sectorul cultural în evoluția unui oraș, proiectul de implicare participativă pe care îl propunem este crearea unei infrastructuri urbanistice care să pună în valoare evenimentele culturale din Municipiul Brașov – prin montarea în anumite puncte cheie ale orașului de displayuri video și totemuri cu rol informativ. Scopul propunerii este să creeze condițiile propice a unei vieți culturale dinamice și diverse în oraș, prin valorificarea agendei culturale brașovene și îmbunătățirea serviciilor de informare privind manifestările culturale pentru cetățenii urbei și pentru turiști. În acest fel, Primăria Municipiului Brașov poate satisface o parte din nevoile culturale ale comunității, identificate în ”Strategia pentru cultură a Municipiului Brașov, 2015-2030”: - Creșterea calității spațiului public amenajat ca un cadru favorabil pentru artă și cultură; - Îmbunătățirea comunicării culturale prin regenerarea urbană cu sisteme moderne de afișaj publicitar dedicate exclusiv agendei culturale locale; - Brașovul – un oraș SMART și din punct de vedere al promovării și valorificării manifestărilor culturale locale, beneficii care se traduc prin îmbunătățirea calității vieții, o interacțiune mai ușoară și prietenoasă a brașovenilor cu orașul, cu mediul, cu semenii. Preocuparea pentru viața culturală a municipiului Brașov presupune o relație vie între cultură și aspectul urbanistic al orașului. În acest sens, propunem Primăriei Brașov și considerăm necesare următoarele investiții în sistemul de afișaj cultural din municipiu: - Crearea în zona Teatrului ”Sică Alexandrescu” Brașov a unui punct central de promovare a agendei culturale locale prin montarea pe clădirea instituției culturale a 2 panouri/ecrane video LED (conform simulării grafice atașate acestei propuneri, dimensiuni panou 300 x 400 cm, inclusiv procesor) - Montarea în spațiul public din proximitatea teatrului a 1 ecran video LED outdoor cu dublă față (totem video conform simulării grafice atașate acestei propuneri, dimensiuni totem 100 x 44 x 300 cm) - Montarea în spațiul public din proximitatea teatrului a 3 casete backlite (conform simulării grafice atașate acestei propuneri, dimensiuni caseta 100 x 100 x 325 cm) - Montarea în spațiul public din proximitatea stațiilor RAT – Livada Poștei a 1 ecran video LED outdoor cu dublă față (totem video conform simulării grafice atașate acestei propuneri, dimensiuni totem 100 x 44 x 300 cm) Considerăm că perspectiva publicului de cultură este definită în primul rând de modul în care autoritățiile locale, instituțiile publice de cultură și organizațiile culturale își înțeleg categoriile de public și le facilitează accesul la cultură prin îmbunătățirea serviciilor de informare despre agenda culturală locală. Propunerea noastră se limitează doar la 2 zone din municipiu, din considerente financiare impuse de apelul de finanțare propus de Primăria Brașov, însă sunt pretabile ca locații în care pot fi montate sisteme de afișaj promovare manifestări culturale și în zona Gării Brașov, la proximitatea instituțiilor de cultură din oraș (Opera, Filarmonică, Teatru Arlechino), Piața Sfatului, Memorandului/ Colina Universității - zone studențești etc

Nota comisia tehnica:

Imagini: